Saturday, March 27, 2010

30 minit

"Hello, Mr Gelama? You free now? can come to my place and fish? But for short time only.."

(senyap)

"Hello?"

(senyap)

"Mr Gelama, hello?"

(senyap lagi)

"Mr Gelama. You free now? Because... Ayapa amakk!!! You come here already??!!"


Mana tidaknya. Tempat aku pergi mancing ni bukan calang-calang orang boleh masuk. Apabila si pegawai bekerja dan suasananya kena aja baru aku boleh mancing. Sekejap aja. Matahari naik, aku kena ada bawah blok aku.

Aku sampai aja, aku terus pasang pancing lincah kaduk. Letak umpan. Srooot... aku nampak dia lalu. srooootttt... aku nampak dia lalu lagi. Tiba-tiba, umpan aku hilang, line bergerak. Dia nak bawa lari, aku henjut! Zasss! Yeahhh...

Dahsyat ikan ni. Mungkin pasal pakai rod custom made hadiah hari jadi yang lawannya betul-betul menjadi. Lama-lama, aku menang. Dia tewas. Aku mancing kejap aja. Start 6.50am. Habis 7.20am. Mancing 30 minit. 6 kali kena rentap. 4 kali sangkut ikan.

(3064... hmmmm...)

Apapun, tempat ni maaf cakap dah janji kena pecah diperut, tak boleh pecah di mulut. SEBAB ITULAHHHH... perut aku ni lain aja saiz dia... hehe..


Pari sedang main corner baring menuju ke Thailand, Gelama sedang tengok ikan ni baring dalam cooler box, ikan-ikan lain sedang baring atas katil. Ok le tu...




muka boleh sembunyi belakang ikan!





wooooi, kasut Crocs saiz 13 tu!!






jadilah buat lauk...





mukadimah,
saiz sepinggan... slrrps..





sebelum,
goreng pun sodap...





sesudah,
memang sodap... hehe!

No comments: